piątek, 18 września 2020

XXXVIII Pielgrzymka ZHR na Jasną Górę

Czuwaj!

W tym roku wspólnie postanowiłyśmy znaleźć czas dla Maryi i pojechałyśmy na  XXXVIII Pielgrzymkę ZHR na Jasną Górę. W piątek 11 września o godzinie 16:30 ruszyłyśmy w drogę z dworca centralnego. Po przyjeździe do Częstochowy od razu udałyśmy się w kierunku Jasnej Góry, aby rozbić się na polu namiotowym i zjeść pożywną kolację. Wieczorem odbyło się ognisko, przy okazji którego dowiedziałyśmy się trochę o Kardynale Stefanie Wyszyńskim i o tym jak bardzo oddany był naszej Matce. Po pożegnaniu dnia wróciłyśmy do namiotów i nie mogłyśmy już się doczekać kolejnego dnia pełnego wrażeń!!!

Wstałyśmy rano, zjadłyśmy śniadanie i wyruszyłyśmy na Mszę Świętą w Dolinie Miłosierdzia. Po Mszy udałyśmy się na grę miejską o Kardynale Stefanie Wyszyńskim. Gdy zakonczyła się gra, poszłyśmy na uroczysty apel rozpoczynający. Następnie weszliśmy całą pielgrzymką na Jasną Górę. Zrobiłysmy sobie zdjecie z cała pirlgrzymką przy bramie Lubomirskich. Wieczorem udałysmy sie na koncert Boskiego Romana i Heres - Wyrwani z niewoli. O 21 nadszedł czas na Apel Jasnogórski i nocne czuwanie w kaplicy.

Rano obudziłyśmy się w pogodnych nastrojach, jednak w sercu każdej z nas wzrastało powoli ziarno niepokoju- wiedziałyśmy, że to już koniec, ostatni dzień pielgrzymki...
Po śniadaniu, w mundurach ruszyłyśmy pod pomnik kard. Stefana Wyszyńskiego, gdzie odbył się apel. Z rozkazu dowiedziałyśmy się, że nasz patrol „brygada mojżecha” zajął pierwsze miejsce w jednej z konkurencji (czego oczywiście nikt się nie spodziewał (szczególnie my;))
Następnie przeszliśmy całą pielgrzymką do bazyliki na mszę świętą, gdzie przez następną godzinę modliłyśmy się wraz z kombatantami, weteranami Armii Krajowej. To tam oficjalnie pielgrzymka ZHR-u na Jasną Górę dobiegła końca. I choć żal za serce ściskał i chętnie pozostałybyśmy tam jeszcze pare dni wsiadłyśmy do pociągu i pożegnałyśmy się z czarną Madonną...

❤ Autorki tekstu: trop. Julia Koperwas, trop. Anna Caban i trop. Karolina Kodura

A po więcej zdjęć, zapraszamy do galerii  ❤